Monthly Archives: September 2016

Darbā pie datora nepieciešama atpūta

Lai labi strādātu un turpinātu veiksmīgi sasniegt izvirzītos darba mērķus, mums nepieciešams pareizi sabalansēt darbu ar atpūtu. Atpūtas brīžiem jābūt tik ilgiem, lai pēc tiem atkal ar „svaigu” galvu varētu ķerties pie pienākumiem. Nedēļas nogalēs ieteicams pilnībā izvairīties no darba, bet laiku pa laikam jāpaņem kārtīgs atvaļinājums.

Tiem, kas ilgas stundas pavada pie datora, īpaša uzmanība jāpievērš produktivitātes jautājumiem. Jūs varat sēdēt pie ekrāna, cik tik ilgi uziet, bet nepaveikt ne nieka. Savukārt, spraigi un intensīvi darbojoties, Jūs padarīsiet noteiktu daudzumu darba noteiktā laikā, kas Jūs motivēs nākamreiz rīkoties līdzīgi. Izvirziet mērķus, sastādiet plānu un veicamās stratēģijas, piepildiet savas vēlmes.

Novērojumi rāda, ka optimālais laiks, ko darbinieks koncentrējoties pavada pie datora, ir 53 minūtes (Draugiem Group veiktā darbinieku aptauja), bet labākais atpūtas laiks starp šādiem darba posmiem – 17 minūtes. Jūs, protams, varat izmēģināt, cik ilgi Jūs spējat koncentrēties, bet, kad būsiet atklājis savu grafiku, iesaka šos posmus ievērot. Pierādīts, ka īsāki, bet koncentrēti darba posmi ir daudz produktīvāki, kā ilgstošas darba stundas, kas ietver „sapņošanu” un aizdomāšanos par pavisam citām lietām, kas nav saistītas ar darbu.

Tāpat ļoti svarīgi ir fiziskie vingrinājumi

  • Acīm

Paņēmiens 20-20-20 sniedz padomu ik pēc 20 minūtēm 20 sekundes atraut acis no datora ekrāna un skatīties tālumā, 20 sekundes turēt acis ciet. Nogurušas acis varat atpūtināt, stipri sarīvējot plaukstas vienu pret otru un piespiežot delnu iekšpusi pie aizvērtiem plakstiņiem. Mierīgi elpojot, Jūs sajutīsiet, kā Jūsos ieplūst siltums un apmierinājums. Desmit reižu pārmaiņus cieši aizveriet un atveriet acis.

  • Skausts un mugura

Ļoti svarīga ir pareiza sēdēšanas poza. Rakstāmgaldam jābūt tik augstam, lai, uzliekot uz tā rokas, elkoņi veidotu 90 grādu leņķi. Ja tas būs pārāk zems, darbiniekam rakstot vai lasot, visu laiku būs jānoliec galva un jāsaliec ķermenis uz priekšu. Izvelkamās atvilktnes datora tastatūrai nenodrošina pareizu darba pozu. Labāk tastatūru novietot tieši uz galda, datora monitoram jābūt novietotam tieši pretī. Ja krēslam nav roku balstu, elkoņi nav atbalstīti un pieaug sasprindzinājums ķermeņa plecu daļā. Ja mugura nav atbalstīta pret krēsla atzveltni, tā sašļūk uz priekšu. Ļoti labi vingrinājumi birojā sēdošajiem ir aprakstīti šeit. Varat arī vienkārši izstaigāties piecpadsmit minūtēs starp darba periodiem un atlieciet vēstuļu izskatīšanu un sērfošanu internetā uz attiecīgo darbīgo posmu. Lieliski, ja spējat sarunāt ar kādu kolēģi abpusēji pamasēt viens otram plecus.

Vispārēja fiziskās formas saglabāšana

Pat, ja neesat aizrautīgs maratonu skrējējs, Jums būtu jāpadomā par aktīva dzīvesveida piekopšanu brīvdienās. Nospraudiet velo vai kājāmgājēja maršrutu pa savu pilsētu. Iemācieties braukt ar kalnu slēpēm un veikbordu. Nopērciet nedārgos nūjošanas piederumus, izmantojiet katru iespēju izkustēties.

Advertisements